Title iz hir -> “poţonaşii”

Măcar un zazik, donaţi-mi un ZaZ că nu mai pot să merg in rutiere, nu am ochi sa-i văd… pe cine vă întrebaţi ? EROII timpurilor noastre, cum îşi zic ei singuri – poţanii, poţanii cu peregar, poţanii in maiou fără mîneci cu chepkă şi zagar de la Dubai (pantaloni la dungă şi pantofi asta deacum depinde de timpul de afară). Am o presimţire ca undeva departe de ochii oamenilor simpli ei duc o listă, sau cînd stau mai mulţi la un loc se laudă care şi în ce rutiera a făcut valuri. Se întrec la mirosuri, la vorbe “dulci” date la volumul maxim, sau la vorbitul la telefon (deasemenea volumul maximal şi de regulă vorbesc cu cumătru, nănaşu sau pur şi simplu coleg de şantier, consătean). Bine, toţi vorbim la telefon, este un lucru necesar în secolul 21, dar nu pentru ei. Trebuie un face control la magazinele de telefoane mobile, dar oricum cred ca nu mai scăpăm de ei, sunt peste tot. Cum o fac ei, adică vorbitul la telefon, e un lucru special, e un fel de băutul ceaiului la chinezi – 1 fază… de regulă sunt 2 ”drujbani” ,”bratoşi” sau ”kenţi ” cum iubesc ei să se dezmierde. A 2 fază – numaidecît anunţă cui îi sună sau cine îl apelează(cu toţii tre să ştim e o informaţie utilă şi vitală bleadi). A 3 fază – după vreo minută de “Aleo uăi mă audz, aleo, uăăi” urmează numaidecît anunţul ” Uăi eu îs în marşrutka ### şî mă duk ku bratuha la ###### ” apoi ” Uăi da tu şi pula mai faşi, decînd nu am băut blea înpreună” după ” hai cînd vii în sat să mai şinstim ”  Scopul vieţii la un Om este să facă copii, casă, carieră . La ei bem, bem, copkii, ooo blea copkii ?? dap tre de băut na, bem, bem, casă, şi deacum după casă totul este paralel cu (bem). Cam ne-am abătut de la temă. Sunt totuşi poţani normali, în ciuda tuturor semnelor care îl dă de gol, se comportă normal, asta dacă este singur sau pînă sună telefonul şi din nou “Aleo uăi mă audz, aleo, uăăi”. Ştiu că în Europa sunt duşuri publice, Moldova are nevoie strigent de aşa ceva, poporul ăsta trudit şi muncit are nevoie de apă, nu atît cît ei au nevoie, dar cei din jurul lor.  Şi “Uăi” aista a lor, este deacum un fel de keykode a lor, ei se găsesc mai uşor printre străini. Mai rău atunci cînd sunt mai mulţi, e prăpăd, e sfîrşit de drum, e finita la comedia, basta, pur şi simpli e pizdeţu! Adică toate calităţile(mirosul,comportarea,rîsul, Uăăiu, manierele şi umorul lor pur, cunoscut doar într-un cerc restrîns) toate le înmulţim la numărul de indivizi. Banal sau nu, doar că în rutieră toate glumele sunt pizdeţ de hazlii, mai hazlii decît în altă parte. Şi atunci cînd încerci frumos să-i lămureşti ca nu-i chiar normal ce fac, se uită ca o şireadă de buhai la tine, de parca iai dat foc la tot fînul pentru iarnă. Asta e, de exemplu mii trist cînd văd aşa omănaş, vrei să-i ajuţi, da cum? asta e modul lor de viaţă, modul de a gîndi, modul de a fi. Dar este şi partea cealaltă a monedei, de nu erau aşa indivizi, de unde ştiam noi cum sa nu facem, de unde să nu luăm exemplu. Cel mai interesant este că noi ne amuzăm pe seama lor, să luăm chiar şi banalul ” Uăi ” sau în popor mai este o forma ” Văi “. Nouă ne provoacă zîmbet sau invers, dar pentru ei asta e normal, asta e modul lor de a schimba informaţia, de a comunica, asta e cel mai groaznic. Părerea mea este că moldovanul de la ”ţară” (cineva mi-a reproșat) degradează, alcoolul, sărăcia, şi nepăsarea îsi arată efectele acum. Vrem nu vrem dar avem un nou popor, o nouă clasă în societate, un nou fel de moldovan, cum sa-l numesc, nuştiu…. daţi voi vreun nume ?

